Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Persoonlijke hulpmiddelen

Navigatie

Vooral bij zelfzorgmiddel is helder taalgebruik cruciaal

Tips voor toegankelijke en begrijpelijke geneesmiddelinformatie

PW26 - 26-06-2020 | door Corrien Blom, Lyda Blom en Hilka Wolschrijn
Apothekers zijn vertrouwd met communicatie op academisch niveau, terwijl veel patiënten eenvoudig taalgebruik gewend zijn. In een lijfelijk gesprek kan direct worden ingespeeld op de feedback van de patiënt (een opmerking of een frons), maar bij schriftelijke geneesmiddelinformatie is dat onmogelijk. Geneesmiddelteksten moeten daarom toegankelijk en begrijpelijk zijn.

Wilt u verder lezen?

Log in om verder te lezen.

Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten


Alleen abonnees van het Pharmaceutisch Weekblad hebben volledige toegang tot pw.nl. Ga voor meer informatie: abonnement PW aanvragen.

Document acties

Back to top