Thuisapotheek opent aanval op openbare apotheek in tv-campagne
De tv-commercial van de Thuisapotheek is te zien bij de Ster en SBS. Het motto van de campagne is: ‘de Thuisapotheek; daar zit niemand op te wachten’. Uiteraard met een knipoog, zo stelt de eigenaar van de Thuisapotheek en apotheker Gerard Berwald in de laatste nieuwsbrief. De Thuisapotheek verwijst hiermee naar volgens de internetapotheek ‘de grootste ergernis van iedereen die chronisch aangewezen is op medicijnen: wachten bij de apotheek’.
Wachtrij
In de nieuwsbrief van de Thuisapotheek staat de commercial beschreven. De commercial opent met een lange rij in een apotheek waar een haastige vrouw bijna bovenop botst. Ze is gestrest want ze moet ook nog kinderen van school halen. Dan spoelt het filmpje terug en zien we de vrouw ontspannen op haar bank zitten. Het volgende moment belt de postbode aan en levert een pakketje geneesmiddelen af.
De Thuisapotheek beweert dat de wachtrij symbool staat voor alle tijd die de chronische patiënt kwijt is voor het bestellen en ophalen van zijn geneesmiddelen in de apotheek. En voor het terugkomen ‘als er weer eens iets niet op voorraad is. En dat elke maand opnieuw.’
De commercial is ook te zien op de website van de Thuisapotheek.
Grootste ergernis bij AH: rij bij de kassa.
Oplossing AH-thuisservice.
Maar wat de thuisapotheek kan, doen alle Nederlandse apotheken al decennia.
Aan huis bezorgen.
Niet met de onwetende postpakketbezorging maar met eigen bezorgdienst.
De Azivo-apotheek
(eigendom van Menzis, zou zo maar een elfde prestatie kunnen worden in 2012.)
is de grootste bezorgende apotheek van Europa.
(Partijen!zijn!het!eens!met!de!randvoorwaarde!van!de!NZa!dat!er!alleen!sprake!kan!zijn!van!een!prestatie!onder!de!vrije!module!als!dat!een!gezamenlijk!(tussen! zorgverzekeraar!en!zorgaanbieder)!afgesproken!prestatie!is.!Partijen!vinden! echter! zijn.!Een!(marginale)!toetsing!door!de!NZa!is!in!hun!ogen!niet!nodig.!}
Een Azivo-Menzis-contract