Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Persoonlijke hulpmiddelen

Navigatie

Recall NovoPen Echo en NovoPen 5

07-07-2017
Novo Nordisk roept enkele charges terug van de NovoPen Echo en de NovoPen 5, vanwege een defect dat zich kan voordoen bij het onjuist schoonmaken van de patroonhouder. Bij deze recall op apotheekniveau moeten ook patiënten worden benaderd.
Recall NovoPen Echo en NovoPen 5

Bepaalde schoonmaakmiddelen kunnen de patroonhouder aantasten, wat ertoe kan leiden dat de pen te weinig insuline afgeeft. Het probleem doet zich voor bij een beperkt aantal charges:

NovoPen Echo rood: DVG1566-4, EVG5963-4, EVG6824-1 en FVG8414-5 (ZI-nummer 15705196)

NovoPen Echo blauw: DVG1715-2, EVG6823-1 en FVG8413-3(ZI-nummer 15705188)

NovoPen 5 zilver: EVG0526-6, EVG0902-5, EVG0916-2 en EVG6244-2(ZI-nummer 16219309)

NovoPen 5 blauw: EVG5564-5, EVG6247-1 en EVG6247-3(ZI-nummer) 16219295

Ook parallelle geïmporteerde producten zijn bij de recall betrokken:

NovoPen Echo rood: ZI-nummers 16031199 en 16520238

NovoPen Echo blauw: ZI-nummers 16031180 en 16520246

NovoPen 5 zilver: ZI-nummers 16223365 en 16265416

NovoPen 5 blauw: ZI-nummers 16223357 en 16265408

Wat te doen

Apothekers wordt aangeraden de voorraad te controleren en verpakkingen van de betrokken charges uiterlijk 31 augustus 2017 te retourneren aan de groothandel. Geretourneerde pennen worden vergoed.

Novo Nordisk vraagt apothekers om actief de patiënten te benaderen die de pennen gebruiken. De leverancier heeft hiervoor een patiëntenbrief beschikbaar gesteld. Patiënten kunnen bij Novo Nordisk kosteloos een nieuwe patroonhouder aanvragen. Apothekers krijgen een compensatie van 10 euro voor iedere patiënt naar wie zij de informatiebrief sturen.

Document acties

Back to top