Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Persoonlijke hulpmiddelen

Navigatie

Maak het leuker

PW20 - 18-05-2018 | door Sjors Bloem, apotheker
Alle nieuwsbladen, internetfora en websites zetten een voor een de farmaceutische industrie in een kwaad daglicht.
Maak het leuker

In de ogen van de patiënt betekent dit vaak slechts één ding: de apotheek deugt van geen kant.

Iedereen maakt alle problemen van dien in de dagelijkse praktijk mee: uitleggen waarom Crestor nu voortaan als rosuvastatine door het leven gaat. Of: verdedigen van het preferentiebeleid, terwijl je hier zelf totaal niet achterstaat. En: oplossen van geneesmiddeltekorten, waarbij je ondanks alle moeite toch de gebeten hond bent.

Om er een schepje bovenop te doen, blijven programma’s als Zembla de farmaceutische industrie opzoeken. Aurobindo buit werknemers uit en vervuilt rivieren, maar onderaan de streep blijft het wel een preferent middel. Het is lastig te verkopen aan patiënten, zeker als Zembla de week erna doorpakt op IGJ. Met alle liefde en plezier willen we deze problemen ontwijken, maar dit kan niet zonder zelf verlies te draaien. Dat kan in mijn ogen nooit de bedoeling zijn.

Op dit moment is werken in de apotheek niet de meest dankbare baan, al helemaal niet voor onze apothekers-assistenten. Dit is nu eenmaal zo, maar we moeten er zelf voor zorgen dat iedereen met een glimlach naar z’n werk gaat. Heb samen lol om een raar recept van de huisarts, benoem een medewerker van de maand of bespreek die lachwekkende situatie aan de balie. Probeer daarom, vooral voor het team, de slogan van de Belastingdienst eens om te draaien. Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker.

 

Document acties

gearchiveerd onder: Arbeidsvreugde, Apotheekpersoneel
Back to top