Hulplijn
Bijna altijd stuit ik weer tegen een blok.
Gelukkig heb je nog een hulplijn over, die je kunt bellen. Maar: deze hulplijn wil het antwoord niet aan je bevestigen. De hulplijn heeft namelijk een juridische en/of kwaliteitsafdeling die zichzelf voor 1000% wil indekken, want stel je voor dat je met deze informatie aan de haal gaat! Of dat er een heel minieme kans is dat er toch een heel klein risico is dat er heel misschien door dit antwoord zomaar een claim tegen de hulplijn volgt.
Daar zit je met je vraag. Je moet nú antwoord geven. Twijfelend pas je en verlies je daarmee de hoofdprijs. De troostprijs win je wel, maar het had zo mooi kunnen zijn …
Soms heb ik behoefte aan een hulplijn. Als al mijn hulplijncollega’s en de gebruikelijke bronnen me niet kunnen helpen bij een vraag, heb ik gelukkig de ultieme hulplijn: de fabrikant van het geneesmiddel! Die heeft het geneesmiddel namelijk op de markt gebracht, dus uitgebreid onderzocht, heeft veel meer data dan ik, fijn! Periodiek probeer ik het weer eens vol enthousiasme, met het vertrouwen dat ik deze keer wel een antwoord zal krijgen. Helaas, bijna altijd stuit ik weer tegen een blok en krijg ik geen sluitende reactie die mij helpt.
Jammer, want ik denk dat de fabrikanthulplijnen een stuk nuttiger kunnen zijn en mij en mijn patiënten vaker aan de hoofdprijs kunnen helpen dan ze nu doen.