Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Persoonlijke hulpmiddelen

Navigatie

Herexamen 2023 PW45

PW45 - 08-11-2023 | door Marloes Dankers, apotheker Instituut Verantwoord Medicijngebruik

Wat is de meest voorkomende beïnvloedingsstrategie in papieren marketingmaterialen verstuurd door de farmaceutische industrie?

  1. autoriteit
  2. consistentie/commitment
  3. schaarste
  4. sympathie/gunnen

Toelichting

Het juiste antwoord is: sympathie/gunnen

In een onderzoek naar de aanwezigheid van beïnvloedingsstrategieën in 67 marketingmaterialen (verzameld door Nederlandse huisartsenpraktijken) kwam het principe sympathie/gunnen in bijna twee derde van de materialen terug.

Bron: https://www.medicijngebruik.nl/nieuwe-geneesmiddelen/nieuws/5354/nieuw-onderzoek--marketingmaterialen-van-farmaceutische-industrie-bevatten-veel-beinvloedingsstrategieen--

Document acties

Back to top