Kwaliteitsmonitor massaal ingevuld
Respons van 95%
Projectleider Martina Teichert bij de KNMP is erg tevreden: “Dit is een respons van 95% en daarmee gelijk aan die van voorgaande jaren. We verwerken nu alle gegevens. Eind mei kunnen deze apothekers op de website van de kwaliteitsmonitor hun scores terugzien, afgezet tegen een landelijke benchmark.” Zes kenmerken uit deze set worden meteen gebruikt bij het Kwaliteitsprofiel. “Degenen die het hebben ingevuld, hebben er dus direct profijt van,” vertelt Teichert. Zij merkte dit jaar dat er minder klachten of inhoudelijke vragen waren over de indicatorenset. “Gezamenlijk met IGZ hebben wij de set verbeterd en geprobeerd de vragen helder te stellen. Dat is blijkbaar gelukt. Dat wij desondanks nog heel veel telefoontjes en mails via onze helpdesk kregen, had vooral te maken met het inloggen. Ik schat dat in zo’n twee derde van de contacten de informatie over de inlogcodes niet beschikbaar was. Ik hoop dat dit volgend jaar beter gaat.”