Apothekers in de media
Om dat te bereiken kiest de KNMP voor aansprekende farmaceutische thema’s zoals zwangerschap en diabetes. Hiermee kunnen apothekers in hun omgeving hun expertise als medicijnexpert etaleren.
Beschikbaar
Op de website www.knmp.nl/toolkit zijn verschillende publieksinformatiematerialen beschikbaar die apothekers kunnen inzetten. Deze online toolkit wordt regelmatig aangevuld met nieuwe onderwerpen en materialen.
Doordat de toolkit permanent beschikbaar is kan de apotheker zelf bepalen hoe, wanneer en waarmee hij aan acties meedoet of informatie aanbiedt. Dat hoeft niet alleen in de apotheek te gebeuren, maar dit kan ook op andere plekken zoals tijdens bijeenkomsten of schoolbezoeken. Als er behoefte aan is, biedt de KNMP graag individuele ondersteuning.
Mediacampagne
De KNMP geeft het motto inhoud door het publiek aan te spreken in specifiek geselecteerde media. Zo is de apotheker in de maanden november, december en januari in gratis dagblad Metro en in de bijlage Vrouw van de Telegraaf terug te vinden. Op Skyradio en op de regionale radio omroepen is een radiospot te horen.
Ook online worden op verschillende websites bezoekers geattendeerd op de rol van de apotheker als medicijnexpert. Deze lopende imagocampagne, die verhaalt over specifieke onderwerpen die de onmisbaarheid van de apotheker laten zien, bereikt een breed publiek.
Regionaal aan de slag
Wanneer de apotheker in de media zichtbaar is, laten wij dit op de KNMP-website zien onder het kopje ‘in de media’. Zo weet de apotheker hoe hij in de media belicht wordt.
Daarnaast heeft de KNMP in de afgelopen periode een aantal apothekers in het land opgeleid om het woordvoerderschap te voeren. Deze zogenaamde persapothekers zetten zich in om het vak van apotheker en alle bijbehorende facetten bij politiek en publiek over het voetlicht te brengen.
Ondersteuning
Wilt u meer weten over uw aanwezigheid in de media of over hulp bij lokale acties? Neem dan contact op via communicatie@knmp.nl.